Bra innehåll vinner – även på Facebook

Det försiggår för närvarande en diskussion i branschpressen om hur Facebooks algoritm eventuellt premierar – eller inte premierar – olika typer av poster som görs på plattformen. DNs strateg Martin Jönsson skriver om skeendena i den egna tidningen under den dramatiska r...
Läs hela inlägget

Content marketing i sociala kanaler

När vi började publicera innehåll på KIT för lite mer än ett år sedan hade vi en ganska tydlig bild av hur annonsmarknaden rörde sig – från display (vanliga bannerannonser) och till innehållsbaserad annonsering, det vill säga artiklar, video och annat innehåll med komme...
Läs hela inlägget

4327 commits senare – ett år med KIT

4327 commits senare – ett år med KIT
Tiden flyger när man har roligt sägs det, och så här ett teknik-år på KIT senare är det bara att instämma i kören. När vi började snickra på vår teknikstack i början av 2015 var det många parametrar och variabler som fortfarande var oklara och det enda vi egentligen vis...
Läs hela inlägget

Ett år med KIT

För ett år sen fanns vi inte. Visst, det fanns några få människor hopträngda i en gammal lägenhet på Gamla Brogatan i Stockholm som jobbade sena kvällar med att förbereda en lansering av vad vi hoppades skulle kunna bli nånting. Men ingenting för en publik att titta på....
Läs hela inlägget

En tom stack och en full verktygslåda

Hur skulle du bygga en modern mediesajt, om du hade fria händer och en tom teknikstack? Ungefär den frågan ställde vi oss när vi påbörjade arbetet med den första versionen av KIT. Som Fredrik skriver i sin bloggpost “Så bygger vi KIT” tror vi inte att det finns någon fr...
Läs hela inlägget

Redaktionen börjar ta form

Idag är det klart att Linda Öhrn Lernström börjar hos oss som featurechef. Linda är en av Sveriges starkaste featureprofiler och kommer närmast från en tjänst som chefredaktör på mama. Innan dess han hon framgångsrikt drivit Veckoreyn som chefredaktör mellan 2007-2014. ...
Läs hela inlägget